Четвер, 22.02.2018, 09:31
Сайт Катеринівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Лозівської районної ради Харківської області
Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість | RSS


Меню сайту
Категорії розділу
Конспекти уроків [12]
Розробки позакласних виховних заходів [29]
ЗНО - 2014 [6]
ЗНО - 2015 [7]
ЗНО - 2016 [9]
ЗНО - 2017 [3]
Альбом шкільного життя [26]
Оздоровча кампанія [6]
ЗНО-2018 [10]
На допомогу учневі [3]
Матеріали семінарів, тренінгів [6]
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Конспекти уроків

Органи кровообігу. Будова серця.

Тема. Органи кровообігу. Будова серця.

Мета : сформувати поняття про органи кровообігу, про будову і роботу серця, про особливості будови серцевого мяза, про властивості серцевого мяза, про автоматію роботи серця. Розвивати вміння самостійно працювати з підручником, розпізнавати частини серця на малюнку, логічно мислити, складати опорні схеми. Виховувати ключові компетентності: комунікативні, інформаційні.

Обладнання: підручник, друкований зошит, таблиця «Органи кровообігу», рельєфна таблиця, розбірна модель серця

Тип уроку: засвоєння нових знань

Методи :

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель. Кров у людини, як і у тварин, може виконувати життєво необхідні функції тільки тоді, коли перебуває у безперервному русі. Роль насоса, що перекачує кров, виконує серце. Серце людини становить близько 300 г  і перекачує за добу 7000 л крові. Добова робота серця – 166600 Дж. Цієї сили достатньо, щоб підняти залазничний товарний вагон на висоту 1 м. Що ж забезпечує таку високу працездатність цього маленького органа людини? Про це ми дізнаємося сьогодні на уроці.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Вчитель. Тема сьогоднішнього уроку допоможе нам глибше зрозуміти значення крові й органів кровообігу для організму людини, адже з допомогою кровообігу до всіх органів надходить кисень, поживні речовини, вода, солі, гормони й виводяться продукти розпаду. Також за рахунок кровообігу здійснюється тепловіддача, що регулює температуру тіла.

 

ІV. Актуалізація опорних знань учнів

Питання для бесіди

1.    Уяких хребетних уперше зявляється серце?

2.    Як ускладнювалась будова серця хребетних тварин від риб до ссавців?

V. Вивчення нового матеріалу

1.    Будова серця. ( Розповідь вчителя, складання опорної схеми)

Самостійна робота з друкованим зошитом: завдання 3 на сторінці 27

2.    Особливості будови серцевого мяза. ( Пояснення вчителя)

3.    Властивості серцевого мяза. (Пояснення вчителя)

Самостійна робота з друкованим зошитом: завдання 5 на сторінці 28

4.    Кровопостачання серця. ( Розповідь вчителя)

VІ. Закріплення знань учнів

1.    Самостійна робота в друкованому зошиті : завдання 4 на сторінці 27

2.    Питання для бесіди

·       З яки частин складається серце?

·       Які клапани є в серці?

·       Де вони розміщені?

·       Яку функцію вони виконують?

·       Яку будову має серцевий мяз?

·       Які властивості притаманні міокарду?

·       Які особливості кровопостачання серця?

VIІ. Домашнє завдання

Опрцювати параграф 23

Дати відповіді на запитання 1-6 на сторінці 74

Завдання 8 письмово на сторінці 74 ( У день святого Валентина 14 лютого прийнято дарувати листівки – валентинки, на яких символічно зображене серце. Чому серце стало символом цього свята?)

VIIІ. Підбиття підсумків

Що нового дізналися на уроці?

Чому навчилися?

 

Золоте серце

Сказав Господь: « Збирай скарби на небі».

А як їх там збирати, знаєш ти? –

В журбі і в щасті, в будь – якій потребі

Плекай свій скарб: це – серце золоте.

 

Роби добро і не чекай подяки,

Шукай повсюди чисте і святе,

Та обминай спокуси усілякі –

Отак здобудеш серце золоте.

 

Ти добрий з усіма і не ледачий,

Та журишся і думаєш про те,

Що справ твоїх мовляв ніхто не бачить? –

Бог бачить твоє серце золоте.

 

І у лиху, нерадісну годину,

Як посмішка недобра розцвіте,

Звелить Господь: « Облиште цю дитину!

У неї серце справді золоте.»

Успіхи науки в галузі кардіології

·       Щорічно на нашій плпнеті від хвороб серця гинуть мільйони людей переважно у віці 30 – 40 років. Боротьба із серцево – судинними хворобами – одна з основних проблем сучасної медицини. Вперше відновив діяльність серця людини російський фізіолог А. А. Кулябко. 3 серпня 1903 року він оживив серце дитини через 20 годин після її смерті. Професору С. С. Брюховенку вдалося відновити діяльність серця через 100 годин після смерті людини. А професор Ф. А. Андрєєв змусив битися 170 сердець, вилучених із трупів.Усі ці досліди сприяли глибшому проникненню в таємниці серця.

 

ДОДАТОК 1.

Схема будови серця

Порожнисті вени ( венозна кров )  Легеневі вени ( артеріальна кров)

Клапан                                                Клапан

Праве передсердя                               Ліве передсердя

Тристулковий клапан                        Двостулковий клапан

Правий шлуночок                              Лівий шлуночок

Півмісяцевий клапан                         Півмісяцевий клапан

Легеневі артерії (венозна кров)        Аорта ( артеріальна кров)

ДОДАТОК 2.

Особливості будови серцевого мяза

Ендокард ( внутрішня)

Міокард ( середня мязова)

Епікард (зовнішня)

Перикард ( навколосерцева сумка)

ДОДАТОК 3.

Властивості серцевого мяза

Збудливість – здатність переходити зі стану спокою до робочого стану під впливом різних подразників.

Провідність – здатність розповсюджувати збудження, що виникло на будь – якій ділянці, по всьому серцю.

Скоротливість – здатність мязової тканини серця скорочуватися під впливом збудження.

Автоматизм – здатність серця скорочуватися під впливом імпульсів, що виникають у самому серці.

 

Підготувала: вчитель біології Орлова І.М.

Категорія: Конспекти уроків | Додав: Dyrektor (01.03.2014)
Переглядів: 350 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Погода
Форма входу

Корисні посилання
Міністерство освіти і науки України

Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації

Управління освіти,молоді та спорту Лозівської РДА

Комунальний вищий навчальний заклад «ХАРКІВСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»

Харківський регіональний центр оцінювання якості освіти

Харківська обласна державна адміністрація

Харківська обласна рада

Лозівська районна державна адміністрація

Лозівська районна рада
Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz