Субота, 26.05.2018, 20:30
Сайт Катеринівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Лозівської районної ради Харківської області
Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість | RSS


Меню сайту
Категорії розділу
Конспекти уроків [15]
Розробки позакласних виховних заходів [29]
ЗНО - 2014 [6]
ЗНО - 2015 [7]
ЗНО - 2016 [9]
ЗНО - 2017 [3]
Альбом шкільного життя [26]
Оздоровча кампанія [6]
ЗНО-2018 [10]
На допомогу учневі [3]
Матеріали семінарів, тренінгів [6]
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Конспекти уроків

Звукові явища. Поширення звуку.

Урок  

Тема: Звукові явища. Поширення звуку.

Мета: сформувати поняття про звукові явища, джерела звуку, поширення звукових            хвиль,     про значення звукових явищ у житті тварин і людини та їх практичне     застосування. Розвивати вміння працювати з підручником, спостерігати за звуковими явищами, що відбуваються у повсякденному житті людини, робити висновки про значення звукових явищ в житті людини. Виховувати пізнавальний інтерес до предметів природничого циклу.

Обладнання: підручник лінійка.

Міжпредметні  зв’язки:

                3 кл. Навколишне середовище тварин (значення слуху тварин)

                4 кл. Пізнаємо світ. Як ми чуємо.

Методи та прийоми: пояснювально – ілюстративний, практичний, розповідь, бесіда  

                                     дослід, біо. диктант

Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку

I. Організаційний етап

II. Відтворення та корекція опорних знань (усне фронтальне опитування)

1.      Дайте визначення тепловим явищам і наведи приклади.

2.      За допомогою яких приладів вимірюють температуру?

3.      Назвіть основні складові частини термометра і поясни, як він діє.

4.      Які речовини добре проводять тепло, а які погано?

5.      Як змінювались розміри залізної кульки під час нагрівання та охолодження? Чому? 

(Біологічний диктант)

  1. Явища пов’язані тільки з охолодженням тіл, називають тепловими. (Ні)
  2. Міру нагрітості тіл учені назвали температурою. (Так)
  3. термометер люди винайшли давно, понад 1000 років тому. (Ні)
  4. Чим швидше рухаються частинки, з яких складається речовина, тим температура

(Так)

  1. гази під час нагрівання збільшують свої розміри.
  2. Вода під час перетворення на лід збільшує свої розміри. (Так)

III. Повідношення теми та мети уроку.

IV. Актуалізація опорних знань учнів

1.      Які явища ми вже вивчили?

2.      Наведіть приклад світлових і теплових явищ.

3.      Які з наведених явищ є тепловими, а які світловими: настає світанок, тане сніг, блискавка, світить електрична лампочка, поява «сонячного зайчика», веселка, співає птах, дзижчання мухи.

 V.   Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

        Вчитель. Серед творів видатного американського гумориста Марка твена є оповідання про колекціонера, який вирішив зібрати колекцію луни, скуповуючи ділянки землі, де її можна багато разів почути. Звісно, це оповідання – жарт. Але у світі дійсно можна знайти місця де існує чудова, багатократналуна.

                   Чому виникає луна? Коли і де її можна почути? Щоб відповісти на ці запитання необхідно зрозуміти, що таке звук.

VI. Вивчення нового матеріалу.

         1.З начення звуку в житті тварин і людини. (Розповідь вчителя з елементами бесіди).

         - джерело інформації про навколишній світ;

         - емоції;

         - здатність до членороздільної мови.

(Винятки: є тварини, які взагалі не чують змії не мають органів слуху, а звуки сприймають язиком (жалом); мухи, морські зірки) равлики).

     2. Чому виникає звук? (Пояснення вчителя, дослід № 1, робота з підручником)

         Явища розповсюдження коливань у середовищі (повітрі, воді, металах), які сприймає наше вухо, називають звуковими явищами.

3.Поширення звуку. (Розповідь вчителя з елементами бесіди, робота з малюнками підручника мал.33 ст.43 та мал.34 ст.44)

Вчитель. Для поширення звуку необхідне пружне середовище. У нашому випадку це – повітря. Ми чуємо одне одного завдяки тому, що звук поширюється від однієї людини до іншої через повітря. На відміну від звуку світло може поширюватися і в безповітряному середовищі.

-          Уявіть собі, що ви знаходитесь у лісі з друзями та загубили їх. Що ви будете робити?

-          Чому ви не бачите друзів, але чуєте їх? На відміну від світла, яке поширюється уздовж прямої лінії, звук оминає перешкоди.

-          Чому ми спочатку басимо блискавку, а потім чуємогрім?

Світло поширюється у просторі зі швидкістю, значно більшою, ніж звук. Так, швидкість світла 300000 км/с, а швидкість звуку в повітрі – 340 м/с. У рідинах швидкість звуку більше 1400 м/с , а у твердих тілах – ще більше.

4.      Відбивання звуку. (Розповідь вчителя)

Як і для світла, звуку властиве явище відбивання. Саме відбиванням звуку можна пояснити відлуння.

Луна – це повертання звуку, що відбивається від будь – якої перешкоди.

VII. Закріплення знань учнів.

1.      Які явища називають звуковими?

2.      Чи посують астронавти звук від падіння камінця на місяці? Чому?

3.      Через 10 с після блискавки ви почули грім? Як далеко від вас відбувся розряд атмосферної електрики?

4.      Відгадай загадку.

Никто его не видывал,

Услышать – всякий слыхивал,

Без тела, а живет оно,

Без языка кричит (Эхо).

5.Назвыть штучны та природны джерела звуку.

VIII. Домашнє завдання параграф 11 вивчити, відповідати на питання 1 – 4 (усно) на    сторінкі 45 прочитати «статтю» сторінка ерудита.

IX. Підсумки уроку.

                Що нового взнали?

                Чому навчились? 

Підготувала: вчитель біології Орлова І.М. 

Категорія: Конспекти уроків | Додав: Dyrektor (01.03.2014)
Переглядів: 803 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Погода
Форма входу

Корисні посилання
Міністерство освіти і науки України

Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації

Управління освіти,молоді та спорту Лозівської РДА

Комунальний вищий навчальний заклад «ХАРКІВСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»

Харківський регіональний центр оцінювання якості освіти

Харківська обласна державна адміністрація

Харківська обласна рада

Лозівська районна державна адміністрація

Лозівська районна рада
Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz